Priest: Na Brno mám nejlepší vzpomínky

Do brněnského klubu EXIT se vrací klubovka Trancesated, na kterou jako headliner dorazí Jorn van Deynhoven. A právě Priest z Ostravy je jedním z DJs, který se postará 19.března o support. Zejména na ostravské scéně je dosti aktivní od rádia až po náramný fesťák Beats for Love, tak jsem ho bez nějakého představování rovnou vyzpovídal.

Vyrys: Ahoj Honzo, jak se máš? Byl jsi teď na cestách, že?

Priest: Ahoj Michale! Moc děkuji za pozvání k rozhovoru, momentálně se mám, řekl bych, dobře. Ano, ani ne před týdnem jsem se vrátil ze Srí Lanky. Krásná země s velmi různorodou přírodou, srdečnými lidmi a chutným jídlem, mohu jedině doporučit!

Všiml jsem si, že se ti kalendář akcí začíná solidně plnit termíny. Věříš, že jsme z nejhoršího venku a že se to konečně zase rozjede?

Upřímně, kdyby ses mě zeptal v pondělí, když jsem kalendář akcí dával ven, tak bych ti řekl, že věřím, že zanedlouho bude vše jako dřív. Ovšem s tím, co v posledních dnech Rusko rozpoutalo na Ukrajině, už si zase tak jistý nejsem. Bohužel. Zřejmě opět nezbývá než doufat, že se vše v dobré obrátí.

Priest

Tvé jméno mám především spojené s HouseGen rádiem, jehož jsi spoluzakladatelem a odkud týden co týden vysíláš nejen tvou radioshow. Co stálo za tím rozhodnutím něco takového v Ostravě vytvořit a co to pro tebe znamená mít každý týden svou show?

HouseGen Rádio vzniklo vlastně hlavně proto, že byl na Ostravsku hlad po rádiu zaměřeném na elektronickou taneční hudbu. Dříve byl hlavním hráčem na tomto poli, všem jistě dobře známý, Helax, na kterém jsme i my měli OneZoo Music Radioshow. Jenže Helax z rozhodnutí majitelů nejdříve kompletně obměnil svou programovou skladbu, ve které převažovaly mainstreamové žánry, a posléze skončil úplně.

Sešli jsme se dobrá parta lidí, slovo dalo slovo a vzniklo HouseGen Rádio. Samozřejmě jsme nejdřív museli vybavit studio. Nejdříve zde nalezla azyl právě OneZoo Music Radioshow, jejíž se blíží 250. epizoda. Pár týdnů po spuštění rádia v lednu 2021 mě napadlo, že bych se rád realizoval i v pomalejším soundu a tak vznikla radioshow Prayers, kterou vysílám každý druhý týden. Hlavním cílem obou radioshow je pochopitelně bavit posluchače kvalitní hudbou, nicméně neméně důležité je pro mě zvát si zajímavé hosty a dát jim tak prostor se projevit. Zatím téměř pokaždé mi po epizodě s hostem přišla odezva, že posluchači předtím hosta neznali a že se jim moc líbil. To mě na tom moc baví.

Zmínil jsi OneZoo radioshow, s ní samozřejmě úzce souvisí i server OneZoo, na jehož zrodu jsi se také podílel a píšeš pro něj. Co bylo pro tebe motivací do toho jít?

V úplném začátku byl OneZoo Music zamýšlen jako on-line magazín zabývající se scénou elektronické taneční hudby. Jak tuzemskou, tak světovou. Tady se sluší podotknout, že celý nápad se zrodil v hlavě Kuby Šindlera aka Jakea Haleyho. Naší motivací bylo informovat čtenáře o vycházející hudbě, chystaných akcích, novinkách v technice atd. Současně se založením magazínu v říjnu 2016 jsme však dostali také příležitost mít vlastní radioshow na již zmiňovaném Helaxu, což bylo super, protože jsme veškeré informace z magazínu zmiňovali také v rádiu a dostali jsme je tak k ještě širšímu okruhu lidí.

Svět se neustále mění a v průběhu času se měnilo také osazenstvo OneZoo Music, až jsme v podstatě zůstali jen já a Patrik Hlavenka aka Hlavkus. V současnosti je naší hlavní prioritou radioshow a na tvorbu nových článků pro magazín už nám bohužel tolik času a energie nezbývá, což třeba mě osobně docela mrzí. Tak doufám, že po tomhle rozhovoru budu mít plný inbox od zájemců, kteří by pro nás chtěli psát 😀

V civilním životě se pohybuješ v oblasti práva, kde je vše dané zákony. Uplatňuješ něco podobného i v muzice? Nebo jsi při hraní v opačném nastavení a spíše improvizuješ?

Kéž bys měl pravdu a vše v právu bylo jasně dané. Jedno okřídlené přísloví praví, že reálný problém začíná tam, kde zákon končí. Nicméně tvá otázka má něco do sebe, protože při hraní opravdu spíše improvizuji. Sety si nikdy nechystám, před hraním si chystám jen něco jako shortlist, tj. třeba 50-100 tracků a z nich pak vybírám.

Co je dané, je pořádek v mých složkách s hudbou. Všechny tracky musí mít správně napsaný název a vše musí být roztřízeno podle žánrů v jednotlivých složkách. Vzhledem k tomu, že musím pravidelně hledat novou hudbu do dvou radioshows, tak mi tohle zabírá poměrně dost času, ale jinak to nejde 😀

Říkáš si Priest, tvá radioshow se jmenuje Prayers, za mixem tě bylo možné vidět v tričku s nápisem I play like I pray. Můžeš tuto duchovní tématiku nějak osvítit?

No jasně, velice rád! Duchovní tématika je spojená s tím, že jsem od 6. třídy až do maturity studoval Biskupské gymnázium v Ostravě. No, a právě v maturitním ročníku jsem se začínal zajímat o DJing a zkoušel dělat první sety doma v pokojíčku bez jakékoliv techniky. Jenže moji spolužáci se to dozvěděli a tak trochu posměšně mi začali říkat „DJ Kněz“. To mě ovšem nakoplo k tomu se DJingu ještě více věnovat, abych jim ukázal, že i DJ Kněz to může někam dotáhnout.

Priest na Beats for Love

A co tvoje produkce? Zbývá ti při tom všem na ni čas?

Upřímně, s produkcí máme tak trochu komplikovaný vztah. Můj problém je ten, že mě baví jen některé aspekty produkce, jako např. skladba aranžmá. Chodil jsem 15 let na lekce klavíru, takže vymyslet melodii, k ní akordy a zapsat to do not pro mě není nijak těžké. Jenže následné sezení u počítače a hledání jednotlivých zvuků, to už pro mě moc není. Z toho důvodu mi vyhovuje produkce ve více lidech, kdy já dodám spíše tu uměleckou část a někdo další spíše tu technickou. Tak jsme to třeba měli právě s již zmiňovaným Kubou Šindlerem, se kterým jsme mimo jiné dokonce udělali jedno celé album! Akorát nám ho žádný label nevydal, takže jsme ho vydali sami na Soundcloudu.

Samotného mě pak docela baví tvorba mashupů, pár za rok jich vždy udělám a používám je pak hlavně ve svých setech.

Kdo je tvůj oblíbený producent? Je třeba nějaké album, které bylo pro tebe nějak zásadní?

Tak tady neváhám ani chvíli, to je jednoznačně Jaytech. A to už od jeho prvotin na Anjunadeepu (který mimochodem spoluzakládal) až po jeho současné věci na Anjunabeats či jeho vlastním labelu Positronic Digital. Jeho sound mi zkrátka sedí, vždycky mě to rozhýbe. Minulý rok jsem měl navíc příležitost jej poznat i osobně a je to velmi přátelský, a hlavně skromný člověk.

Nejzásadnější album však paradoxně od Jaytecha není. To je pro mě Phenomenon od Ali Wilsona, album z roku 2010, což byl také rok, kdy jsem začal poslouchat trance a zajímat se o DJing. Tohle album pravděpodobně nikdy nic nepřekoná a tracky z něj dodnes hrávám ve svých setech.

Jsi Ostravák, ale nějaký čas jsi byl také Brňák. Jak na Brno vzpomínáš a není ti po něm někdy smutno?

Ani nevíš jak! Chybí mi, jak to město neskutečně žije, chybí mi Na Stojáka a Pivní Burza 😀 Mám na Brno nejlepší vzpomínky, strávil jsem v něm 8 skvělých let a vždy se rád vracím. Taky proto už se tolik těším do Exitu!

Na co se návštěvníci můžou od tebe v Exitu těšit? A co tě napadne, když se řekne Jorn van Deynhoven?

Budu mít na starosti warmup, takže návštěvníci mohou čekat průlet deep housem, progressivem a trancem, než se roztočí ty pořádné vrtule.

Když se řekne Jorn van Deynhoven, vybavím si určitě jeho track Spotlight, který jsem slyšel v ASOTu někdy v roce 2011. Hlavní melodie v breakdownu a dropu mě naprosto uhranula a dodnes mám tenhle track ve výběru nejlepších tracků s BPM 138+.

Událost na Facebooku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.