Pop Messe skončil a v našich redakčních hlavách utkvělo pár nezodpovězených otázek, na které jsme se pořadatelů zeptali.
Jako první otázka se naskýtá proč se festival jmenuje Pop Messe? Vždyť přece na festivalu se žádná popová muzika nehrála. Nebo jsme s kolegy v redakci jiná generace, která již nerozumí modernějšímu pojetí popu? Není pro hudebníky název zavádějící nebo až urážející?
Nápadů, jak festival pojmenovat bylo nespočet, ale název Pop Messe rezonoval v našem týmu od začátku nejvíce. Ač se to nemusí na první pohled zdát, je to výstižný název. Zároveň je ale tak trochu záludný a hravý. A právě to nás na něm baví. Konkrétně slovo pop neodkazuje přímo na hudební žánr, ale prezentuje celou pop kulturu. Navíc se nám líbí jeho libozvučnost.
Ze strany hudebníků jsme žádné pozastavení se nad názvem či dokonce výtky nezaznamenali.
Messe v německém překladu znamená veletrh a přece jen se do nabízeného hudebního žánru nehodí. Nebo jste se nechali inspirovat brněnskými veletrhy?
Messe v překladu z němčiny znamená jak veletrh, tak také mši. Nám vyhovují oba výklady, byť je potřeba je vnímat s trochou nadhledu. A ano, inspirace historickou tradicí Brna jakožto významného veletržního města hrála rovněž svoji roli. Občas někdo zkomolí výslovnost a zní to jako anglické slovo mess, které znamená nepořádek, binec – a najednou název dostává úplně jiný význam, který je ale stejně přiléhavý jako právě messe.
Sice jsme na nápojovém lístku našli drink Brno, ale překvapilo nás, že ač jsme v Brně, nabídka Starobrna chybí.
Máte pravdu. A dle útraty u výčepů i zpětné vazby se pro většinu návštěvníků zřejmě jedná o příjemné překvapení. Nabídka piva Radegast doplněná o speciály z pivovaru Proud se setkala s pozitivním ohlasem.
V horkých letních dnech je velmi oblíbený nápoj Gin&Tonic. Ten jsme bohužel uvnitř areálu v nabídce také nenašli. Čím to? Byl to záměr? Jaké byly reakce návštěvníků na tento nedostatek?
G&T si mohli návštěvníci dát na baru u venkovního sound systemu před stadionem, ale je pravda, že na místech, kde byla koncentrace lidí největší, chyběl. Poptávku po rozšíření nabídky míchaných drinků i na stadion jsme zaznamenali a určitě je to záležitost, na které do příštího ročníku zapracujeme. Po loňském covidovém ročníku se letos jednalo vlastně o první plnohodnotný ročník festivalu a nepochybujeme, že stejně jako se bude zvyšovat počet návštěvníků, bude růst i nabídka stánků s občerstvením a nápoji, kterou budeme přizpůsobovat našim návštěvníkům. Ostatně už posun mezi loňským a letošním ročníkem byl v tomto ohledu výrazný.
Od návštěvníků jsme zaslechli, že bylo obtížnější si natočit pitnou vodu, přestože její dostupnost byla uvedena v plánku i na webu. Můžete to, prosím, potvrdit a říci nám, co způsobilo výpadek v dodávce vody?
V průběhu festivalu bohužel skutečně došlo k technické závadě, která vyřadila koryta s pitnou vodou přibližně na dvě hodiny z provozu. Problém jsme odstranili v nejkratší možné době, ale samozřejmě nás to mrzí. Nicméně i v této době byla pitná voda zdarma k dispozici, a to sice u přilehlé instalace kutilů z Maker Faire, kde si mohl každý pitnou vodu vyšlapat na rotopedu a zároveň se přitom dozvědět zajímavosti spojené právě s vodou a jejím nedostatkem ve světě. Po celou dobu festivalu byla pitná voda k dispozici také uvnitř Bobycentra.
Ještě jedna otázka na závěr – proč jste zvolili jako místo konání polorozpadlý fotbalový stadion? Místo určitě své kouzlo má, ale není to přece jen trošku riskantní (zvláště pro návštěvníky posílené alkoholem)?
Místo jsme zvolili právě kvůli tomu kouzlu a také poloze a tvárnosti areálu. Po druhém ročníku máme na naši volbu samé pozitivní ohlasy, a to i od zahraničních hudebníků, kteří jsou tímto areálem často fascinováni. Festivalový areál je bezpečný. S žádným zraněním způsobeným stavem areálu jsme se nesetkali, tribuny, na kterých by skutečně vzhledem k jejich stavu k nějakému zranění dojít mohlo, se nacházejí za pódii a návštěvníkům jsou nepřístupné.
Jinak vás organizátory musíme pochválit za skvělou organizaci při objednávání drinků a kupování dodatečného kreditu. Místa k dobití kreditu byla dobře viditelná a kapacita dostačující, výborná byla i možnost platit za kredit platební kartou.
Děkujeme za pochvalu. Systém od NFCtron za ty dva roky stihl přesvědčit o své praktičnosti mnoho „remcalů“ ze sociálních sítí i nedůvěřivé skeptiky z našeho týmu :o)
A plusové body za stánek Paipo cocktails, kde jsme přece jen G&T našli a provětrali u něj naše kreditní karty. Škoda jen, že nám při cucání G&T brčkem unikaly hudební výkony právě vystupujících interpretů, stánek byl mimo vše, ač na viditelném místě.
Děkujeme za ně. Do příště poladíme a vymyslíme řešení, které umožní přenášení drinků.