Oliver Huntemann: „Jsem zodpovědný za to, jakou atmosféru na párty vytvořím!“

Již tento čtvrtek 27. října vystoupí v brněnském klubu ENTER v rámci eventu O´SEEX německý DJ a producent jménem Oliver Huntemann. A to pro každého znalce techna znamená pořádně velkou událost.

Rodák ze severoněmeckého Hamburku a představitel techna v takovém podání, jaké umí jen on. Svým nezaměnitelným a specifickým soundem si podmaní každého posluchače. Majitele hudebního labelu se zvučným názvem Senso Sounds, který založil v roce 2014, vyzpovídal pořadatel celé akce, DJ Hydrophonic spolu s Therry Tess za redakci rave.cz.

rave.cz: Ahoj Olivere! Nejdříve ze všeho bychom Ti chtěli poděkovat, že sis na náš rozhovor udělal čas!
Naše první otázka se týká klubové sezóny, která právě odstartovala. Jaké bylo Tvoje letošní léto a začátek podzimu?

Oliver: Zdravím Českou republiku a také děkuji! Moje léto bylo báječné. Skvěle jsem si užil festivalovou sezónu, ale nyní jsem již plně připraven na dlouhé noci v klubech!

Kdybys měl vybrat jeden významný highlight z Tvých posledních vystoupení – ať už z open-airů nebo klubových – který by to byl?
O: Vždycky je strašně těžké vybrat jen jednu akci, protože se toho vždycky během tour děje tolik… Ale určitě bych chtěl zmínit moje premiérové vystoupení na Kostarice na festivalu Electric Animals a taky FEST Festival v Polsku na úžasném místě ve Slezském parku, kde jsem místo 1,5h setu odehrál více než 4hodinový closing set při východu slunce.

Tvoje první nahrávky vyšly kolem roku 1996. Jak na tuto dobu vzpomínáš? Co se podle Tvého názoru od té doby nejvíce změnilo?
O: Moje první tracky vyšly vlastně už v roce 1991 pod projektem Humate, který jsem vedl spolu s mými kamarády Gerretem Frerichsem a Patrickem Kjonbergem. Již druhý singl „Love Stimulation“, který vyšel v roce 1992, měl obrovský úspěch, stejně jako remix od tehdy sedmnáctiletého kluka, nějakého Paula van Dyka 🙂 Pro mne jako pro DJe a producenta to byla trnitá cesta. Každý víkend jsme tahali 25 kg desek v cestovních taškách, protože kufr na kolečkách nebyl přece tak cool 😄 Počítače Atari a Commodore dělaly, stejně jako analogové syntezátory a mixážní pulty ve studiu neustále problémy, nemluvě o nahrávání na magnetické pásky nebo na audiokazety. Po restartu všechno znělo úplně jinak! Může to vypadat zajímavě, ale pokud jste chtěli navázat přesně tam, kde jste skončili, bylo to k ničemu. Já jsem příznivcem moderních technologií. Díky nim aspoň nezešedivím rychleji 😄

Stál jsi takřka na samém počátku vzniku taneční scény takové, jak ji známe dnes. Na které období nejraději vzpomínáš?
O: Samozřejmě všechno bylo tehdy nové a být u zrodu a vzrůstu žánru hudby, vhodné módy a umělecké kultury je více než vzrušující. Jsem si téměř jistý, že nikoho z dnes stále ještě aktivních umělců těchto raných let ani nenapadlo, že bude DJ či producent i za třicet a více let. A nejlepší na tom je, že to nekončí. Stále se rozvíjejícími zeměmi jsou Turecko, Indie a také stále více arabských zemí. Mám štěstí, že všude na světě cítím to stejné vzrušení, nadšení a štěstí jako na začátku.

Pojďme od historie k současnosti. Momentálně Ti vyšly společné tracky s Dubfirem. Jaké jsou Tvé další plány, na jaké další kolaborace se můžeme těšit?
O: Momentálně pracuji opět ve studiu – a to na remixu jedné legendární skladby z 90. let. Nemohu bohužel říct, o jakou melodii se jedná, protože má vyjít v polovině příštího roku a já nerad říkám hop, dokud jsem nepřeskočil. Navíc můj label Senso Sounds oslaví 100. vydání. Takže je jasné, že to bude něco speciálního!

Říkáš, že své DJ sety přizpůsobuješ konkrétnímu publiku. Podle čeho vybíráš, jakou hudbu budeš hrát? Děláš to přímo během show nebo si tracklist připravuješ dopředu?
O: Pokud nejde o místo v line-upu např. na festivalu, kdy jsem často velmi omezen časem, nebo podcast/rádiovou show, nijak se na konkrétní show dopředu nepřipravuji. Nikdy nevím, jaká bude na místě atmosféra, jak bude hrát DJ přede mnou – je spousta věcí, které se mohou změnit i na poslední chvíli. Proto vždy začínám své sety od nuly, čtu publikum a vedu ho. Můj disk je srovnaný přesně jako moje desky. Mám hlavní složku s omezeným množstvím skladeb, kam každý týden nějaké nové přidávám a jiné zase mažu. A když přijde čas mého vystoupení, prostě vyberu první track a improvizuji podle odezvy publika.

Můžeš mi říci jednu věc, která Ti na stagei zaručeně dokáže zkazit náladu?
O: Myslím, že každého DJe dokáže otrávit, když není technika dobře nachystaná. Jsou to nástroje, se kterými pracujeme a náš výkon bude o to lepší, čím méně budeme kvůli technice ve stresu nebo budeme muset improvizovat.

Řekl jsi, že potřebuješ ve svém životě jisté konstanty – myšleno takové, které mají vyvážit DJing v klubech během víkendů – takže přes týden pracuješ ve studiu od rána do pozdního odpoledne. A to podle Tvých slov proto, že už Ti dávno není 20 let. Nejsou takovéto konstanty důležitější pro DJs právě spíše v jejich začátcích, aby ‚nezvlčili‘ a nastavili si pravidelný životní režim? 🙂
O: Na troše divočení není nic špatného. Pořád mám ve svém rideru vodku – a to z nějakého důvodu. Rychle mě to donutí zpozornět. Má to ale i druhou stranu mince: láhev je na konci setu vždy prázdná. Ale ‚sharing is caring‚ – a za každého panáka, kterého vypiju, musí můj tour-manager vypít dva 😄 Párty je součástí hry, ale prioritou DJů jako mistrů ceremoniálu by vždy mělo být odehrát ten nejlepší set, jaký dokáží. Jsem zodpovědný za to, jakou atmosféru pro všechna ta ‚party zvířata‘ na tanečním parketu, která si zaplatila za to, aby se celou noc bavila, zapomněla na všechny své starosti, vztek a stres každodenního života, vytvořím.

Když se řekne Senso, vybavíme si jen několik málo umělců v čele s Tebou. Jak je těžké se mezi vás dostat? Podle čeho se vybírá další člen?
O: Vlastně je to docela snadné. Přihlásit se a poslat demo do Senso Sounds může každý. Poslechneme si vaše skladby a rozhodneme se, zda to podepíšeme nebo ne. Je nám jedno, kolik máte followerů nebo vystoupení – hudba je pro nás klíčová. Jen se musíte trefit do mého vkusu. Abychom to trochu odlehčili, máme tu kompilaci LEVEL V/A. Skvělý způsob, jak veřejnosti představit naše nové umělce. Ve skutečnosti máme před vydáním LEVEL 10., s talentovanými umělci jako ANDATA, Hiago Pauli, AIO a LEKTRK.

Podle Tvých slov se někteří ve svých demo nahrávkách nejen inspirují zvukem Senso Sounds, ale také samplují smyčky z Tvých skladeb. Podle mého názoru se tak stávají neoriginálními, možná by mohli být s Tebou i zaměnitelní. Co si o tom myslíš?
O: Pokud bude skladba znít jako kopie nebo příliš podobně, pravděpodobně ji nepodepíšu. Hledám jedinečné umělce a jedinečné skladby – i když se napříč všemi tracky snažím zachovat pro Senso Sounds jakýsi charakteristický zvuk.

Předchozí otázka byla čistě teoretická – podle mého názoru totiž ve své hudbě máš něco speciálního, co ji činí pro Tebe tolik typickou a charakteristickou a to je to, co oceňuji a co se mi líbí. Mohl bys začínajícím producentům poradit, jak najít ten svůj „sound“, styl, jak být jedinečný a odlišitelný od ostatních?
O: Neexistuje „recept“ na to, jak najít ten svůj „sound“, který by vás charakterizoval. Nesnažte se však produkovat jen skladby, které budou fungovat, protože jsou inspirovány aktuálními top 100 žebříčky. Pokud následujete trendy, tak je prostě jen následujete. Úspěch je tvrdá práce a přichází především díky kreativitě, vášni a smyslu pro business.

Podle mne má v dnešní době na producenty velký vliv tzv. „mainstreamové techno“ – mám na mysli skladby, které jsou tzv. ‚na jedno brdo‘, podle stejného vzorce – říkám takovým trackům ‚předvídatelné‘. Není v nich nic překvapivého, nic neočekávaného, ​​neobvyklého, žádné porušování pravidel. A to je podle mne škoda. Co myslíš?
O: Já osobně radši poruším pravidla, než abych dělal to samé znovu a znovu, ale někdo to může mít naopak. Tyhle debaty o mainstreamu a undergroundu se vedou už od nepaměti. Už o tom ani nepřemýšlím, protože to nakonec všechno stejně patří k sobě a celé té elektronické hudbě, která roste už více než třicet let, to pomáhá. Jako větší problém vidím fakt, že prostřednictvím sociálních sítí se hudba dostává do pozadí a na stage se dostává stále více influencerů bez znalostí hudby a zápalu pro ni. Výsledkem je pak situace, kterou popisuješ ve svém dotazu.

Technika, jako playery, kontrollery, zkrátka hardware obecně, ale samozřejmě také software se neustále vyvíjí. Nebojíš se, že by to mohlo vést do stavu, kdy DJem může být takřka každý a kdy už ty skutečné schopnosti a talent nejsou tolik důležité, protože technologie dokáží téměř vše za nás?
O: Technologie mohou v mnohém pomoci a spoustu věcí usnadnit. Otevírá také nové možnosti, jak být ještě více kreativní. Podívejte třeba na Richieho Hawtina. Jakoukoliv novou technologii, kterou na něj hodíte, vezme a použije ji svým vlastním jedinečným způsobem, jaký by většinu lidí nikdy ani nenapadl. Nakonec – hudba je ta část, která dělá váš set výjimečným. Nikoho nezajímá, zda jsou vaše přechody mezi skladbami dokonalé, pokud je samotný jejich výběr mizerný.

Jaké jsou podle Tebe tři nejdůležitější předpoklady dobrého DJe nebo producenta?
O: Nadšení pro věc, hlad po něčem novém a důslednost.

Pokud se nemýlíme, Tvoje vystoupení 27. října bude v Česku Tvoje první. Jaký máš k naší republice vztah? Už jsi ji někdy předtím navštívil?
O: Moje úplně první zahraniční vystoupení mimo Německo bylo vlastně v Praze. Ale máš pravdu, od té doby jsem v Česku nehrál. Takže jsem nadšený a velmi se na tento večer těším!

A na závěr – co bys vzkázal fanouškům, kteří se na Tvoji show chystají?
O: Ať se dobře baví a doufám, že si společně užijeme skvělou noc!


Akci O´SEEX w/Oliver Huntemann již tento čtvrtek si učitě nenechte ujít, protože rozhodně bude stát za to. Olivera v line-upu na mainstagei doplní MYCELL, HYDROPHONIC, IAN KITA, SONY VEGA, MARCEL DE VALERIO a RICHLAND b2b YUNIOR.

Na druhé stagei, tzv. na Malé scéně vystoupí DUNCAN GREY, ARCO & ROOSTER, MATHIASS O´ZANA, ANDREA FIORINO, GEORGE.THE.CATHOLIC a DAVID ŠMERDA.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.