George Music: České scéně chybí originalita, nápady a odvaha!

Ve zrekonstruovaných prostorách nově otevřeného brněnského hudebního klubu s názvem Story Club na Starobrněnské 20 se na Zelený čtvrtek, 28. března uskuteční v pořadí první klubová noc pod záštitou hudební školy Elmus. Na ní vedle ostravského ostříleného matadora Mathiasse O’zany vystoupí také talentovaný brněnský DJ, producent, textař a zpěvák, teprve devatenáctiletý George Music jakožto rezident této akce, na kterou se můžete těšit pravidelně každý měsíc.

A při této příležitosti jsem tohoto mladíka vyzpovídala.

Therry Tess: Ahoj Jirko! Začneme asi hned o Tobě. Vím, že pocházíš z hudebně založené rodiny. Tvůj pradědeček byl vedoucím druhých houslí v orchestru Janáčkova divadla, prababička učitelkou hry na klavír na konzervatoři, Tvůj děda hudebníkem v kapele a Ty sám jsi se učil hře na klavír a bicí. Myslíš, že bys i dnes dokázal podle not na klavír něco zahrát?

George Music: Ahoj Terko! Ano, myslím si, že znalost not je základní dovedností každého, kdo má zájem pracovat v hudebním průmyslu. Někdo by se mnou možná nesouhlasil a tvrdil by, že v dnešní pokrokové době máme různé možnosti, jak se naučit hrát na hudební nástroj. Také by argumentoval, že již není třeba znát noty, protože existují profesionální programy k produkování hudby. Pak by mě ale zajímalo, jak by se hudebníci dorozumívali v živých kapelách či orchestrech? Myslím si, že noty byly, jsou a budou tím nejrozšířenějším komunikačním nástrojem mezi umělci v hudební branži. Má odpověď na Tvoji otázku tedy zní: ano, dokázal.

Tvoje začátky vycházely z softwaru Audacity, Tvoje aktuální tvorba z FL Studia. Když tyto dva programy srovnáš, v čem je podle Tebe FL Studio lepší? Co Ti nevyhovuje např. na Abletonu?

Určitě nemohu říci, že je FL Studio lepší či horší než Ableton. Každý software má své plusy i mínusy. Já používám FL Studio, poněvadž je pro mě více intuitivní a přehlednější. Většina mých kolegů používá FL Studio také, tudíž si myslím, že je mezi lidmi rozšířenější a populárnější. Na YT se pak dá najít spousta tutoriálů, díky kterým můžeme dosáhnout lepší inspirace a úspěchu.

Prošel jsi školou Elmusu. Kterými kurzy konkrétně a co Ti daly?

V Elmusu jsem absolvoval kurz „FL Studio se Sedlivem“ a v současné době s ním mám pravidelné individuální lekce a konzultace. Sedlivovi jsem vděčný, protože přestože jsem v době našeho seznámení znal veškeré základy FL Studia, naučil mě další spoustu pokročilých dovedností, jako například tvoření vlastního sound designu, pokročilé práce s automatizacemi, mix, chytlavý sound, marketingové rozhraní, ale také disciplíně a pokoře.

Tvoje hudební produkce je opravdu pestrá co se hudebních stylů týče, dokonce jsem zaslechla názor, že jdeš v jistém směru ve šlépějích Aviciiho, legendy EDM scény. Jaký styl je Ti co do produkce nejbližší?

Já se stylově úplně nezačleňuji, jelikož si myslím, že to pak omezuje mou fantazii v produkci. Proto upřednostňuji tvorbu ve svém stylu, kterému říkám „unofficial pop“, kdy využívám různé inspirace z undergroundových a experimentálních žánrů. Snažím se je poté přizpůsobit populární hudbě. Obecně je mi nejbližší house a hip hop. Subžánry ale raději nechme stranou 😄

Posloucháš ale něco zcela jiného – z důvodu hledání nových inspirací pro Tvou další tvorbu. Čí produkce konkrétně je pro Tebe tou, ve které to „nové“ hledáš?

Jak jsem již zmínil, rád hledám inspiraci z více experimentálních žánrů, jako je například high-tech minimal, kde je hlavní ikonou Boris Brejcha. Rád také hledám inspiraci v moderním francouzském šansonu, nebo také rád zabrousím do starší klasiky, jako je například Hans Zimmer.

Tvoje sety jsou energické a živé, stejně jako jsi za mixem Ty sám. Jak si myslíš, že Tě publikum vnímá?

Myslím si, že mě vnímá jako showmana, který prožívá hudbu celým svým tělem a duší. Jsem tak trochu exhibicionista 😄

Tvůj starší bratr Ondřej, alias DJ Raven, Tě na scénu tak trochu „přitáhl“. Kde si myslíš, že bys dnes byl, kdyby Ti tenkrát nepomohl?

Upřímně, nejsem moc velký fanoušek otázek typu „co by kdyby“. Co se má stát, to se stane. Každý člověk už má nějakou svou osudovou linii předem danou. Jistě, může z ní vybočit, ale Bůh ho stejně dříve či později nasměruje zase zpět. Každopádně i tak moc děkuji Ondrovi za jeho velkorysost, protože mi už mnohokrát pomohl, a to nejen v hudební branži. Jsem moc rád, že můžeme pracovat i na našem společném projektu Night Riders.

O jaký projekt jde?

Night Riders je eventovka, která se zaměřuje na techno a house taneční komunitu v Brně. Má svou určitou originální vizi, jak vést tyto akce a pár už jich za sebou také má. Je to jakási brána pro nováčky, kteří mají zájem ochutnat tento hudební styl.

Teď zabrousíme trochu do finanční stránky toho, co děláš. Vrací se Ti vynaložené finance a náklady na natáčení, promo a produkci? Může se podle Tebe člověk v Česku jen produkcí vůbec uživit?

V dnešní době nestačí být pouze talentovaným hudebníkem, jen to bohužel k úspěchu nestačí. Je třeba zapojit i podnikatelského ducha a rozšiřovat svoji hudební značku do více směrů (merch, koncerty, reklama atd.). Jestli se mi vrací vynaložené finance je ale ještě tak trochu předčasná otázka, jelikož se ještě v hudebním průmyslu zase tak dlouho nepohybuji.

Jak Ty sám vnímáš nejen své publikum, ale publikum obecně? Umí se dle Tvého názoru dnešní mládež bavit? Dokáží podle Tebe ocenit hudební kvalitu nebo chodí na akce spíše z jiného důvodu (asi nemusím říkat z jekého :)))?

Dnešní publikum je různorodé a rozpolcené, tudíž na tuto otázku nemám jednoznačnou odpověď. Existují akce, kam chodí lidé čistě za hudbou. Existují ale i akce, kam, jak již jsi zmínila, lidé chodí spíše z jiných důvodů. Oceňuji ale, že i dnes dokáže určitá část mladého publika přijmout kvalitní muziku.

Co si myslíš o české hudební scéně? Kam si myslíš, že směřuje a co jí podle Tebe chybí?

Domnívám se, že české hudební scéně chybí hrdost a originalita. Z mého pohledu se vytrácí česká duše. Místo toho se spíše stále snažíme někoho napodobovat a s někým se srovnávat. Ale je znát, že první vlaštovky již vylétly a nabraly ten dobrý směr.

A co česká klubová scéna a akce po jejich organizační stránce? V čem si myslíš, že mají čeští promotéři a organizátoři akcí mezery a v čem jsou naopak oproti ostatním napřed?

Opět se vracíme k té chybějící originalitě, nápadům a odvážnosti. Nikdo nemá zájem vybočit ze zavedeného stereotypu a přijít s něčím novým. Na scéně by to více slušelo profi DJs než marketingovým tahounům.

That Sound’s Keep Pushing
On My Mind

Událost: ELMUS Club night Vol. 1

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *