Nedávno jsem byla hrát v Ostravě a protože bylo venku konečně hezky, pozval mě můj dobrý kamarád a kolega DJ na pivko do areálu Dolních Vítkovic. Konkrétně na zahrádku objektu Futureum. A protože jsem holka zvědavá, tak jsem Ondru při té příležitosti vyzpovídala.

Nezbedná: Tak Ondro, krátce se nám představ 🙂

Din Jarryn: Jak již bylo zmíněno, jmenuji se Ondřej, je mi 34 let, pocházím z Kroměříže, ale bydlím v Ostravě. 

N: Jak vzniklo Tvé DJské jméno DIN JARRYN?

DJe to má oblíbená fiktivní postava cestovatele z jednoho sci-fi seriálu. Proto DJ Din Jarryn. 

N: Máš nějakou crew? Nebo funguješ sám za sebe?

D: Crew mám. Říkáme si ALLIANCE OF MUSIC.

N: Tolik krátce o Tobě a teď nám prozraď, kam jsi mě to vlastně pozval?

D: Právě se nacházíme v Dolních Vítkovicích, v prostorách budovy FUTUREUM. Futureum je unikátní prostor bývalé mlýnice a výklopníku černého uhlí. Konají se zde různé kulturní eventy, workshopy, firemní školení, výstavy, ale také prohlídky pro veřejnost atd. Navíc hned venku vedle budovy je BEER BOX, kde si můžete sednout v příjemném klidném prostředí, dát si pivko s přáteli, pokecat, sledovat areál nebo dělat rozhovor pro rave.cz jako my dnes.

N: Proč jsme právě tady? Co tady pečete? 🙂

D: Futureum je opravdu unikátní prostor s historií, který nabízí spoustu možností. Konkrétně v našem případě zde pořádáme event – KELLER NACHT. 

N: Co je Keller Nacht?

D: Je to techno event, který se koná v podzemních prostorách budovy Futurea. Samotný prostor sklepa je 15 metrů pod zemí. Na místě, kde se dřív rubalo uhlí teď pořádáme hudebně kulturní event. My se totiž neorientujeme jen na muziku, ale zároveň se snažíme návštěvníkům servírovat komplexní zážitek, takže propojujeme různé kultury společně s technem a vytváříme tak jakousi fúzi, kde se mohou potkat různé sorty lidí a navzájem se seznamovat a propojovat. Například minulá akce byla spojená s výstavou obrazů od Michaela Vavrdy, studenta umělecké školy v Ostravě. Chceme ukazovat lidem, že v této kultuře žije velmi mnoho inteligentních a kreativních lidí a zaslouží si pozornost.  Stačí, když se podíváme 300 km vedle k sousedům do Německa, oni jsou toho jasným důkazem. Berlínské techno bylo nedávno konečně zařazeno na seznam kulturního dědictví UNESCO. 

N: Kdo Ti s pořádáním  a celkově přípravami pomáhá?

D: KELLER NACHT je event naší party ALLIANCE OF MUSIC, takže je zapojen celý náš tým. Plus tým Futurea, které nabízí prostory a pomáhá s organizací a nápady. 

N: Jaká hudba se na Kelleru hraje?

D: Na našem eventu můžete slyšet techno. Ono je dnes moderní říkat ty různé sub žánry, ale my touto cestou nejdeme a ani to tak necítíme. U nás jdete na čisté techno a tečka. Každý DJ má totiž svůj osobitý zvuk, kterým se prezentuje a nevidíme jediný důvod ho v tom nějak brzdit nebo dokonce určovat, jaké tracky nebo v jaké rychlosti by měl hrát. Každý má mít i nějakou vlastní zodpovědnost. Vidí v kolik a kde hraje a podle toho k tomu jako správný profesionál přistoupit.

N: Jak vznikl název Keller Nacht?

D: Co se názvu týče, tak to šlo celkem rychle. Respektujeme a inspirujeme se právě z té německé kultury a tak jsme jen přeložili slovo „ sklep“ do němčiny, takže Keller. Nacht je noc, jelikož se ta akce koná v noci, takže máte v názvu kde, kdy a kdo to dělá. 

N: Jaká je kapacita sklepa? Kolik lidí se vejde?

D: Kapacita je omezena na 120 návštěvníků. Rád bych zde zmínil, že to není nějaký náš výmysl,  ale opravdu nám všem jde o zážitek z akce a v první řadě samozřejmě o bezpečnost. Je to v bývalém dole s omezeným prostorem, lehkou náročností dostupnosti a je tam také spousta tajných míst a chodbiček. 120 osob je ideální počet na to akci organizačně dobře zvládnout. Zároveň jsme i rádi,  že omezená kapacita dodává jistou exkluzivitu. Takže to celé směřujeme k tomu, aby si samotní návštěvníci uvědomili, kde jsou a že v širokém a dalekém okolí taková akce není. Tudíž si toho jistým způsobem vážili. 

N: Kolikáté pokračování aktuálně chystáte? 

D: Momentálně nás 17. 5. 2024 čeká třetí pokračování. Jelikož už budeme v teplejším měsíci, rozhodli jsme se to spojit i s venkovní částí. Návštěvníci si budou moci vychutnat kvalitní muziku a k tomu doprovodný program. Venek je zároveň spojený s Beer Festem, kde budou lokální pivovary, takže už od odpoledních hodin se může degustovat. K tomu všemu ještě přibude seminář o muzice, kde společně s kluky z GROOVE MINDS z Prahy budeme prezentovat naše pojetí hudby, eventů, techna a celkové situace u nás. Tímto bych moc rád všechny pozval, jelikož cílem je otevřená diskuze a navzájem se můžeme dozvědět spoustu poznatků. Po ukončení venkovní části se akce přesouvá do podzemí, kde si budete moci vychutnat techno a nás. Co se týče headlinerů, tentokrát to bude pouze o naší crew. Na minulých edicích jste mohli slyšet například brněnské uskupení Ravin’ DJ MisHa a DJ ADHD, ze Slovenska nás poctily návštěvou DJky LEIA DREX a EMA VELD a v posledním díle DJ Mislaw z Polska. 

N: Vyplatí se finančně dělat event s omezenou kapacitou? Kolik stojí vstupné? A máte vždy vyprodáno? 

D: Finanční stránka eventu je celkem komplikovaná. Já to vemu asi odzadu a věřím, že odpovím. Nejprve si musíme říct, kde a v jakém kraji event děláme. Nacházíme se v Moravskoslezském kraji, který patří ke spodní části nějaké kvality života a prosperity v republice. Tudíž co se třeba vstupného týče, musíte být velmi obezřetní. Dalším faktorem jsou ceny. Teď nějaké náklady na akci, umělci, očekávaná návštěvnost. Vyjdou vám nějaká čísla a podle toho nastavujete celou akci. Dalším faktorem je samotná práce. My si neobjednáváme žádné externí firmy a jiné subjekty, ale celou akci si chystáme a vytváříme sami. Máme určitý materiál a podle toho stavíme stage, vytváříme různé koncepty, vizuály a podobně. Pokud se bavíme v nějaké časové ose, tak práce samozřejmě začíná vytvořením eventu jako grafiky, události, pozvánek, termínu. Dále to pokračuje promováním, kampaní na vstupné atd. Den eventu je pátek, to znamená, že ve čtvrtek odpoledne navážíme a nosíme dolů po schodech (kde není výtah ani jiný systém) všechny věci od hudební techniky, výzdoby, všelijakého materiálu. Končíme v nočních hodinách, aby nám v den eventu chybělo doladit opravdu jen minimum věcí, jak se říká kosmetické úpravy. Den akce je pracovní den, takže spousta z nás si bere volno, aby se dále mohla starat o chod příprav a případné „špeky“ na které přijdeme.  Samozřejmě do toho všeho musí člověk jíst, spát, věnovat se osobní hygieně a k tomu být celou páteční noc naprosto soustředěný, aby se staral o chod akce, aby odehrál set a případně řešil věci, které se vyskytnou v průběhu noci. O tom, jak se to ten třetí den uklízí se raději nebudu ani zmiňovat. Sečteno a podtrženo – akce se vyplácí naprosto jinou hodnotou, než tou finanční, protože když řeknu, že se vstupné pohybuje v rozmezí 150 – 300 korun, tak asi každému dojde jak to doopravdy je. 

N: Nakonec našeho rozhovoru si udělej reklamu a řekni čtenářům, proč by měli na Keller Nacht přijet?

D: Věřím, že důvodů vyplynulo z předchozích odpovědí hodně. Chceme dodávat kvalitu a budovat zde inteligentní věc, která má smysl a přesah. Společně tvořit komunitu, která bude silná a která od nás vždy dostane 100%. Také můžete zažít akci na jedinečném místě, poznat zajímavé lidi a rozšířit si obzory. A v neposlední řadě je to kvalitní techno, které pro vás chystáme a hrajeme s láskou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *