S energickým přístupem a jasnou vizí se nově na hudební scéně objevuje label Semper prod. Jejich cílem je nejen prorazit na domácí scéně, ale také se dostat na mezinárodní úroveň. V následujícím rozhovoru představíme klíčové osobnosti za tímto dynamickým projektem a podíváme se na jejich ambiciózní plány a inovativní nápady do budoucna.
Ahoj Honzo, první otázka hned ze startu: jak a kde jsi nás vůbec objevil? A co Tě vedlo k tomu nás, staré dinosaury na scéně, oslovit?
Ahoj Kouzelná, není vůbec těžké vás objevit, stále jste téměř u všeho, co se RAVE tématiky na internetu týče. Poprvé ale když jsem byl pouze posluchač drum and bass a občasný návštěvník eventů. Vždy se u vás dalo zjistit, kde se děje něco zajímavého. No a to je vlastně i důvod, proč jsem vás oslovil teď jako člověk, co s hudbou pracuje. Líbí se mi, co děláte a rád bych přidal ruku k dílu, ať už s dodáním „contentu“ nebo rozšíření vaší působnosti mezi lidi okolo nás, kteří vámi poskytované informace ocení.
Vím, že jste Semper prod. založili teprve před půl rokem. Můžeš nám, prosím, prozradit, jaký příběh se skrývá za názvem Semper prod. a kdo všechno za tímto projektem stojí?
Začalo to tím, že jsem vždy tak nějak zkoušel DJing a teprve až drumce mě chytly natolik, že jsem se do toho ponořil naplno. Nejvíce jsem si oblíbil subžánr jump up, který se u nás zas tolik nehraje a tudíž pro mě na scéně nebyl takový prostor. No, měl jsem štěstí na lidi okolo sebe, kteří sdíleli mé nadšení ať už pro drumce nebo jinou rave hudbu a nutkání dostat to mezi lidi a věděl jsem, že sám na to stačit nebudu. Svolal jsem tedy kluky, u kterých jsem věděl, že to myslí stejně vážně jako já a navrhl jsem možnost založit hudební label, který by prosazoval DJe, producenty a pořádal vlastní akce se žánry, které tu nejsou tak obvyklé. No a název Semper? To znamená latinsky „vždy“ . Byl to jeden z několika adeptů v seznamu a přestože nebyl mezi favority, zněl nám nakonec nejlépe a jeho význam nás doprovází, protože nemáme v plánu to vzdát a VŽDY do toho dáme vše. Jinak aktuálně jsme oficiálně v Semperu tři a to já pod jménem Cardio Issue, Jarda pod jménem Meki11a a Tadeáš pod jménem Eleusian.
Máme ale okolo sebe úžasné lidi, se kterými spolupracujeme a časem se naše řady jistě rozrostou.
Jak se vaše různorodé role (DJ, producent, promotér, fotograf, videomaker) vzájemně ovlivňují a jak se vám daří sladit všechny vaše aktivity dohromady?
Co se týče hudby jako takové, tak to teď máme tak, že já a Jarda se věnujeme primárně DJingu a Tadeáš produkci. Jsme spolu v častém kontaktu a navzájem si věci vysvětlujeme, učíme se a předáváme si názory na tvorbu a nové nápady. S Jardou se za pochodu věnujeme produkci a Tadeáš se postupně dostává k DJingu. Krásně to jde ruku v ruce. Co se týče ostatních rolí, tak každý děláme od všeho něco podle toho, jak je kdo dostupný a jak je potřeba. Pro mě je ale stěžejní role organizátora a promotéra, pro Jardu event manažer a pro Tadeáše grafická produkce (focení, natáčení, grafika atd..)
Co vás vedlo k tomu, že jste se rozhodli zaměřit na subžánry drum and bass?
Drum and bass nás všechny baví a naprosto si nás získal, mě teda daleko později než kluky, ale nadšení pro něj máme stejný. Všichni za sebou máme dobré, špatné i neutrální zážitky, kterými nás drum and bass provázel a to jen díky tomu, že má právě tolik různých druhů, které dokáží jakýmkoliv způsobem ovlivnit emoce a cítění, což je neskutečné při povážení, že se jedná o jeden žánr.
V České republice se klade větší důraz na neurofunk, vy jste se ale rozhodli propagovat subžánry jako jump up, jungle, dancefloor, deep a minimal. Jakým konkrétním výzvám musíte při prosazování těchto subžánrů čelit?
Neurofunk máme všichni rádi. Když si chce člověk jít prostě pořádně zařádit, vypnout a dát fakt tvrdou párty, je to ideální volba. Jen zastáváme názor, že není značka ideál, když je na každé párty od začátku do konce jen neurofunk s tím, že občas se někde objeví někdo, kdo na hodinku změní subžánr. Podle ohlasů jsme si jistí, že tento názor s námi sdílí více lidí a tak jsme se toho chopili a snažíme se vyplnit „díru na scéně“. Jak ale píšeš, je to opravdu výzva. Ne tolik od fanoušků jako spíše od lidí ze scény (DJs, producenti, promotéři..).
Žil jsem v představě, že drum and bass komunita je o toleranci a nadšení k hudbě, ale silně jsem narazil, když jsem se dostal do styku s některými lidmi právě z neurofunkové scény. Samotní fanoušci neurofunku i ti nejzarytější ve výsledku ocení a zapaří na jiné subžánry, ale lidi „od fochu“, kteří by tomu za mě měli být otevřeni, jsou občas i silně proti tomu. Tudíž jsou nám některé dveře zavřené, jiné těžko dobyvatelné, ale my si vždycky cestu najdeme, dřív nebo později.
Jaké další projekty nebo spolupráce máte ještě v rukávu?
Projektů a spoluprací jsme rozjeli opravdu hodně, tudíž jsme si teď dali stopku, abychom mohli pořádně zapracovat na tom, co máme a dokázat nejen lidem okolo ale i sami sobě, že na to máme. Stojí za námi jako sponzor například Bomba Energy CZ, máme rozjetou spolupráci s Everything goes booking, Liquinox a pár dalších, o kterých je ještě brzy mluvit, dokud se to nerozjede naplno.
Spolupořádali jsme koncert Black Eyed Peas ve Žlutých Lázních, právě od Everything goes booking.
Máme pravidelné akce v klubu Centrála, kde rozjíždíme projekt „Let Them Shine“, který je zaměřen na prosazení DJs, kteří podle nás stojí za to, aby hráli v hlavních časech lineupu, ale nikde ještě nedostali šanci.
Dále jsme tam odpálili projekt Drum and Bass Refresh, se kterým pomalu objedeme celou republiku. Je to projekt primárně zaměřený na za nás logicky uzpůsobenou stavbu lineupů dle hraných subžánrů. Hezky z deep a minimal přes dancefloor a jump up do neurofunk a speedbass. Dále máme pravidelné drum and bass i non-drum and bass akce v klubu BadBoyHouse. Chystáme další velké věci, ale o tom ještě brzy mluvit.
Jaké kluby a značky plánujete oslovit nebo s nimi spolupracovat v budoucnu?
Určitě se chceme dostat do větších klubů v rámci republiky i zahraničí a již jsme jich několik oslovili. Máme na to ambice, podporu i plán. Jen bychom tyto informace z jistých důvodů prozatím nezveřejňovali, dokud to nebude potvrzené. Stejně tak i u oslovených značek.
Když jsi mi posílal email, zmínil jsi, že rozjíždíte projekt Rave Safe. Můžeš nám říct více o tomto projektu?
S myšlenkou Rave Safe jsem přišel z důvodu, že častěji slýchám o různých nepříjemných incidentech z eventů. Ať chceme nebo ne, pohybují se mezi námi pochybná individua, která občas zamíří i na rave. Často se lidé (všeobecně častěji ženy) dostanou do nepříjemných až nebezpečných situací a v danou chvíli netuší, co dělat. Neví, za kým jít, pokud narazí na security, tak se jich často bojí více než daného problému a nic se s tím nedělá. Chtěli bychom sjednotit lidi, kterým stejně jako nám dává smysl s tím něco dělat.
Zatím není žádný definitivní plán, ale má původní myšlenka byla nechat vytvořit například svítící náramky s jasným znamením, že se jedná o člověka ze skupiny Rave Safe (ověřená osoba z organizace, security, zaměstnanec klubu, dobrovolník…), za kterým by dotyčná osoba v nouzi mohla přijít a on daný problém patřičně řešil. Kolikrát jsem slyšel od někoho o nějakém problému, jak ho chtěl řešit s někým z klubu, ale nikoho tam neznal a já viděl toho potřebného člověka projít okolo, protože ho už od vídání znám, ale dotyčný ne. Samozřejmě projekt je v plenkách a bude víceúčelový a věřím, že díky mým dobrým vztahům s různými nadacemi se podaří vytvořit něco, co by dávalo smysl.
Jaké jsou vaše dlouhodobé cíle? Čeho byste chtěli dosáhnout v následujících několika letech?
Jasným cílem je dodat kvalitní hudbu, dobrou párty a skvělé zážitky mezi co nejvíce lidí. Taky jak jsem již zmínil vyplnit lokální díru na scéně se žádanými subžánry drum and bass a pokud možno dostat to do fáze, kdy se tomu budeme moci věnovat naplno. Aktuálně máme každý náročné práce a hudbou vyplňujeme každou volnou chvilku, což je opravdu náročný a nedokážeme toho udělat tolik, kolik bychom chtěli. No a s tím doprovázený sen, nechat se obsadit na nějaké velké akci jako DJs nebo sklidit celosvětový úspěch s vydanou hudbou 🙂
Když přijde řeč na sociální sítě, jaké strategie používáte pro zvyšování počtu sledujících a zlepšení vaší přítomnosti na těchto platformách? Co plánujete udělat jinak, abyste získali větší pozornost?
Zatím nemáme žádná velká čísla, ale z rozjetých projektů je většina zaměřená právě na tohle. Máme v plánu přidávat hodně druhů videí na všechny platformy. Budou to krátké „reels“ z akcí a všeho, co děláme, ale i delší videa na youtube z našich cest, různá tématická videa i s hosty a našimi partnery. Děláme už i sety fotek z našich akcí, kde jsou jen ravers a fanoušci, kteří dorazili zapařit, aby měli hezké fotky i pro sebe.
Jak se na vaši práci dívají vaši kolegové z hudební scény a jaké reakce jste zatím na vaši práci a projekty zaznamenali?
Je spousta lidí, které to baví a chtějí toho být součástí a my jim k tomu všem dáváme šanci. Děláme i soukromé akce jen pro tyto lidi, scházíme se v naší nebo jiné zkušebně, jezdíme na chaty a tak. Opravdu máme okolo sebe těchto lidí spoustu, vzájemně se seznamují a ta komunita hezky roste. Stejně tak jsme rádi, když někdo osloví nás a dostaneme šanci my u někoho a o to spíš, když to sklidí úspěch!
No a jak jsem popsal výše, jsou i lidé, kteří toto nadšení nesdílí.
A poslední otázka: kde vás můžeme v nejbližší době potkat naživo a zapařit si s vámi? 🙂
Máme toho teď opravdu hodně a nejbližší termíny aktuálně:
23.8. – Balbi Bar Praha – Semper Drum and Bass n Cocktails
6.9. – klub Centrála Praha – Let Them Shine
13.9. – BadBoyHouse Praha – Semper Drum and Bass night
20.9. – Watt club Plzeň – Drum and Bass Refresh
27.9. – Neurofeast – dostal jsem možnost zahrát zde jump upy přes dobrého kamaráda B-HAT
Na každé akci bude o co stát.
Jak my, tak naši „fellow“ DJs ze sebe na akcích vydáváme maximum a program zahrnuje několik subžánrových změn a i zajímavá B2B. Stejně tak i naši fanoušci jsou skvělí ravers a fajn lidi. Určitě doražte, moc rádi vás uvidíme a zapaříme!