Matyáš Ožana: Fabric je pro severomoravskou taneční scénu volba číslo jedna.

Musím se přiznat, že jsem se k tomuto rozhovoru od začátku moc neměla. Matyáš je ve svém oboru PR skutečná špička, což ve mně vzbuzovalo velký respekt. Když mě navíc požádal, abychom rozhovor udělali po telefonu, moje nervozita ještě stoupla. Musela jsem se dlouho přemlouvat, ale nakonec se z toho vyklubal velmi příjemný půlhodinový rozhovor. Oprášila jsem ostravský dialekt a načerpala inspiraci od někoho, kdo je v PR opravdu doma, o tom, jak dál s rave.cz.

Samozřejmě jsme také probrali otevření „domečku“ a nadcházející klubovou sezónu, což byl vlastně hlavní důvod našeho rozhovoru.

Kouzelná: Ahoj Matyáši, máte za sebou otevíračku Fabricu a zároveň začátek nové klubové sezóny. Jak to celé probíhalo?

Matyáš Ožana: Otevřeli jsme už 25. sezónu Fabricu! Otevíračkou to všechno teprve začalo. Čekají nás akce se zahraničními DJs a českým line-upem, některé už máme dokonce vyprodané – třeba SLIM SLAM DRUM w/ A.M.C ft Phantom. U některých akcí jdou prodeje fakt dobře, takže sezóna vypadá slibně!

A jak sis Ty osobně užil léto, když klubová sezóna v létě neběží?

Letošní léto bylo odpočinkově festivalové.  Beats for Love, Colours, Coal – všechno jsem měl pěkně “kolem komína”. Žádný zahraniční festival jsem letos nedal, ale bylo to super.

Proč se Fabricu říká „domeček“? Pamatuju si, že jste mi na to odpověděli na Instagramu, ale ráda bych to slyšela i tady.

Jo, toho dotazu jsem si všimnul, tak jsem hned odpověděl. Protože se tu cítíme všichni jako doma. „Domeček“ se říká Fabricu už od doby, kdy ho provozovali Jirka Gredner s Davidem Šnoblem. Prostě jsme to označení zachovali a navázali na to. 

Je práce ve Fabricu Tvůj full-time job?

Práce na Fabricu je dost, ale full-time bych to určitě nenazval. Můj full-time job byl Beats for Love, kde jsem do srpna byl ředitelem marketingu, ale tam jsem na konci srpna skončil. S Fabricem pokračuju dál a vrhnul jsem se ještě do jiného sektoru mimo kulturu. Pro Beats for Love jsem dělal skoro 11 let, ale i když už nebudu denně dojíždět do kanclu, tak jsme stále v kontaktu a pravděpodobně bude naše spolupráce pokračovat nějakou formou externě.

Na co se nejvíc těšíš v nadcházející sezóně ve Fabricu?

No, něco můžu prozradit, něco ještě ne. Těším se hlavně na zářijové akce. Ze střednědobého hlediska bych vypíchnul Tantrum Desire a Trei na konci října. Na začátku října máme DJ konferenci v rámci Ostravy – Czech DJ Gathering, což je svým konceptem takový „malý brácha“ ADE. Pak v listopadu Halloween, což je nejen psytrance párty s nezbytnými maskami, a Forbidden Society label night – oslava 14. narozenin labelu. Na konci jedenáctého měsíce nás ještě čeká DGTL s Davidem Pennem. Listopad bude nabitý zahraničními jmény, v prosinci to bude taky zajímavé, protože třeba 20.12. dorazí poprvé do domečku legenda světové house music a majitel Toolroom records Mark Knight!

A jak to vypadá s taneční scénou v Ostravě? Má Fabric nějakou konkurenci?

Co se týče elektronické taneční hudby, tak upřímně ji moc nevidím. Ano, jsou tady i jiné kluby, ale ty se vesměs zaměřují na jeden dva žánry, na rozdíl od Fabricu. Dřív tu byly nějaké snahy domlouvat se třeba s klubem Marley, abychom si nešli po krku s programem, minimálně co se D&B akcí týče. Někdy se to dařilo, někdy ne. Ale aktuálně žádnou velkou konkurenci nevidím. Marley jede hlavně zlomené věci a my jsme multižánrový klub. Diskotéky a malé klubíky tady taky jsou, ale to nepovažuju za konkurenci, hlavně co se týče pravidelných klubových parties v rámci elektronické taneční scény. Snažíme se ale sledovat nahodilé a nepravidelné taneční akce a halovky, abychom zbytečně nešli do stejných žánrů ve stejném termínu. To se víceméně daří i díky tomu, že se promotéři v ČR dost znají mezi sebou. Každopádně z mého pohledu je Fabric pro severomoravskou taneční scénu volba číslo jedna. 

Jak dlouho znáš rave.cz? A byl jsi někdy aktivním přispěvatelem v diskuzích?

No, do diskuzí jsem se nikdy nezapojoval. Asi jsem to ještě neznal v době, kdy tam byly žhavé debaty. Rave.cz znám tak od roku 2009–2010, takže nějakých 14–15 let. Diskuze jsem neřešil, ale články a info z rave.cz jsem sledoval. V té době jsem ještě spravoval web Playa crew, dělali jsme party list, sem tam nějaké články a byli spíš regionální, protože jsme dělali i různé eventy. Rave.cz byl takříkajíc celostátní a já si z něj částečně bral inspiraci a někdy i čerpal různé informace.

Musím říct, že poslední 3–4 roky se rave.cz fakt oživil. Všimnul jsem si toho už před covidem. Od roku 2019 to zase začalo být aktivní. Dneska bych vás definoval jako jednu z nejaktivnějších, ne-li nejaktivnější platformu tady v Česku.

Na závěr, máš nějakou radu, jak rave.cz dělat dobře?

Ty jo …. radu? Z mého pohledu to děláte dobře, ale kdybych měl shrnout nejdůležitější myšlenky, jak si myslím, že by takový web měl být dlouhodobě funkční a neupadnout? No, v první řadě je potřeba mít zapálené reportéry, protože sama to neutáhneš, pokud to chceš mít stále celostátní, stále fresh. Obzvlášť když žiješ v Austrálii. 🙂 Ideální je mít někoho v každém krajském městě, kdo má rád kulturu a rave. A hlavně pravidelně krmit sociální sítě – trvalost je podle mě klíčová. Dělat party listy, rozhovory, články, zajímavosti na sockách. Tyto věci se nikdy neprojeví hned, ale časem jo. Další přidanou hodnotou by mohly být třeba reels s top 10 akcemi víkendu, zajímavostmi z uplynulého víkendu nebo krátkými rozhovory s umělci a promotéry. To by mohlo rave.cz posunout ještě dál.

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *