Thomas Reimo: V hudbě je důležitá trpělivost, ne finance

PePe: Ahoj Thomasi, na rejvu jsme rádi, když vidíme úspěšnou novou krev 🙂 Jak bys popsal svůj hudební styl a jaké klíčové prvky ho definují? Máš nějaký oblíbený žánr, který tě ovlivnil na začátku tvé kariéry?

Thomas Reimo: Mým hlavním hudebním zaměřením je peak-time techno. Zpočátku jsem inklinoval spíše k pomalejšímu BPM (do 132), což se odrazilo i na mém prvním EP. V současnosti však tento styl při hraní často kombinuji s hypnotic technem a stále více mě přitahuje rychlejší BPM.
Ve vlastní produkci upřednostňuji ostřejší basy a do novějších skladeb přidávám více acidových basových linek a synthů. Každý můj track obsahuje originální melodii, která se vine celou skladbou, postupně se rozvíjí a je výrazná zejména v breakdownech.
Začátky mé hudební kariéry však s technem neměly nic společného. Původně jsem se věnoval bass house, electro house a progressive house music – tedy klasické klubové a občas i komerčnější hudbě. Tento styl stále občas hraji, zejména na studentských akcích nebo setkáních s přáteli, ale techno se postupem času stalo mojí prioritou. Dnes je pro mě hlavním směrem a hodlám se mu věnovat naplno i v budoucnu.

Co tě přivedlo k DJingu a produkci? Jaké byly tvoje začátky a co ti tehdy nejvíc pomohlo na cestě k úspěchu?

Moje hudební cesta začala posloucháním remixů komerčních a rádiových skladeb. Brzy jsem objevil program Virtual DJ, kde mě bavilo upravovat tracky a experimentovat s efekty. Začal jsem si vytvářet vlastní playlisty a mixovat je do sebe. Doma mě nikdo nevedl, protože moji rodiče nejsou hudebníci a tomuto světu vůbec nerozuměli. Neměl jsem ani kontakty, které by mi pomohly, takže jsem byl úplný samouk a na všechno jsem si musel přijít sám.
Po nějaké době jsem dostal svou první konzoli a můj sen stát se opravdovým DJem začal pomalu nabírat reálné obrysy. Přelomovým momentem v mé kariéře bylo založení konceptu akcí ve Znojmě pod názvem Párty v obýváku, který jsme s mým kamarádem a stejně nadšeným DJem Danwellem připravili společně. V roce 2019 jsme uspořádali první akci a já si tak poprvé zahrál v klubu a od té doby začala má klubová kariéra. Podotýkám, že tyto akce pořádáme ve Znojmě stále a s velkým úspěchem.

Mohl bys nám přiblížit své EP? Jaký je příběh za jeho názvem a jak vznikal celý projekt? Měls konkrétní inspiraci nebo koncept, který jsi chtěl vyjádřit skrze tuto desku?

EP, které nyní vydávám, je vlastně mé úplně první. Jde skutečně o prvotní tvorbu, takže jsem velmi mile překvapen, že se to hned chytlo. EP se skládá ze tří tracků, přičemž track Afterparty je můj úplně první dokončený track v dosavadní kariéře. Co se týče názvů, nemám za nimi žádný konkrétní příběh, ale musím říct, že dobře vystihují můj prožitek při vydání prvního EP. Vznik samotných tracků má ale hlubší příběh. Svůj první track jsem totiž začal vytvářet na kurzu hudební produkce v hudební škole Elmus pod vedením zkušeného Dje a producenta Mycella. Velmi mě tenkrát překvapilo a potěšilo, že jsem dostal možnost od ředitele této školy, taktéž známého a zkušeného DJe Hydrophonica, abych si tento track pod vedením Mycella dodělal, spolu s ním později i další dva tracky a vytvořil si tak své první EP, které třeba někdy půjde do světa. Za tuto příležitost bych chtěl oběma zmiňovaným moc poděkovat, neskutečně si jejich podpory vážím. Mycellovi se také později podařilo mé tracky probojovat na zahraniční hudební scénu, kdy o ně projevil zájem label music4aliens, který se je rozhodl vydat na svém sublabelu music4group. Mou inspirací byl styl tracků od autorů jako jsou Umek, Space92 nebo Spartaque, které rád poslouchám a hraji v klubech.

Mnozí producenti mají své „triky“ při práci ve studiu. Máš nějaké jedinečné způsoby nebo nástroje, které ti pomáhají při tvorbě hudby?

Jelikož jsem na začátku své kariéry producenta, tak si zatím své know-how tvořím. Při vytváření všech svých tracků to mám však tak, že si začínám prvotní nápad vytvářet ve své hlavě, většinou je to jen krátký motiv, který si mimo studio musím nahrát na záznamník telefonu, jinak bych ho hned zapomněl. Z toho vyplývá, že nejcennější na mém telefonu je nespočet hlasových nahrávek mých nápadů. 😊 Pokud jsem poblíž svého studia, snažím se své myšlence ihned dát nějakou základní podobu a poté hned nápad rozvíjet. Nejsem ten typ producenta, který si sedne do studia a snaží se z fleku na sílu něco vymyslet, u mě to prostě nejdřív musí přijít přirozeně.

Co považuješ za největší výzvu při práci na dalším materiálu?

Mám ve zvyku se ve své práci stále posouvat a zdokonalovat, a to nejen v hudbě ale i v běžném životě. Proto jako výzvu přijímám svůj růst v produkci a Djingu, například aplikováním nových technik a stylů. V aktuálně připravovaném tracku například spolupracuji se zpěvačkou, a do budoucna chci určitě kooperovat i s jinými producenty, klidně i z odlišných žánrů, a propojit tak naše styly a zkušenosti. Mojí výzvou do blízké budoucnosti je to, že bych chtěl propojit Djing s produkcí a začít hrát jako live-act. Připravuji koncept, ve kterém budu chtít hrát živě své tracky, remixy nebo i mashupy, ale o tom zatím více prozrazovat nechci.

Máš nějaké vize nebo cíle pro svou hudební kariéru v příštích několika letech? Kde se vidíš za pět let?

V rámci DJingu bych se chtěl dostat na nějaký větší festival, jak v Česku, tak i za hranicemi. Celkově bych rád s DJingem i svou tvorbou prorazil za hranice republiky, nejlíp někam do kolébky techno music, například do Německa. Rád bych vydával své tracky na větších labelech a se známými techno producenty, takový collab se světovým jménem by byl určitě zajímavý. 🙂

A na závěr, co bys poradil lidem, co se v jakémkoli věku rozhodnou proniknout do světa hudby?

V dnešní době je důležité mít na hudbu čas a mít také dobré kontakty, o finančních prostředcích to dle mého názoru není, základní vybavení už dnes tolik nestojí. Nejdůležitějšími předpoklady jsou však zájem, snaha a hlavně trpělivost. Důležité je si uvědomit, že všechno není hned. Jestli jste v té situaci, že vás nikdo od začátku nevede za ručičku, je důležité vytrvat. Pokud si člověk najde svůj styl, neohlíží se tolik na ostatní, nezávidí jim jejich příležitosti, je aktivní a snaží se, pak ty příležitosti jednou opravdu přijdou i k němu. I když to může vypadat chvílemi beznadějně nebo to trvá delší dobu.

Celé EP k poslechu a ke koupi zde.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *