Mycell: Myslím, že by se měla dávat větší pozornost lidem, kteří hudbu dělají

V České republice by jste asi těžko našli někoho oddanějšího své hudbě než je on. Český DJ a producent Mycell, jehož remix jste mohli slyšet v podání Richieho Hawtina na minulém ročníku AWAKENINGS a také na 100. vydání RESISTANCE na Ibize, svůj talent a píli využívá k tvorbě jeho vlastní hudby s unikátním zvukem, která je ceněná jak u nás, tak v zahraničí.

Kouzelná: Ahoj Petře, předem děkuji, že sis udělal čas na rozhovor. Když jsem ti psala s dotazem, jestli s námi uděláš interview, řekl jsi mi, že v žádném případě nebudeš odpovídat na otázky typu jaké máš rád jídlo a podobně, ale mně to přesto nedá se nezeptat. Co jsi měl dnes k snídani? 🙂
Mycell: Ahoj 🙂 Jako každý den ráno je to zelený čaj a to buď Sencha nebo Gyokuro. K jídlu toasty a ovoce.

V ČR máme konečně po coronavirovém lockdown. Jak jsi to celé zvládal?
Tak celkem v pohodě, měl jsem více času ve studiu. Lockdown mám docela často 🙂 Jediná věc mě mrzí, a to, že se bohužel zavřely hranice. Já jsem na cestování závislý. Odpadlo mi několik zemí jako jsou Německo nebo Indie, ta mě hodně mrzí. Minulý rok jsem tam jednu tour odjel a mám to tam rád. Kanada a Austrálie byly v plánu ve druhé půlce roku. Snad to bude brzo u konce a my budeme moci fungovat jako dřív. Letos pokud to půjde dobře, měl bych v prosinci hrát už podruhé na Mauriciu.

Také vím, že máš za sebou první hraní ve Vibe klubu v Brně. Jak se ti hrálo?
Ve Vibu jsem hrál vícekrát. Nej hraní bylo asi na akci s Mike Vaethem, pokud budu brát první hraní po lockdown, tak to bylo spíš jako poslechovka na zahrádce u pivka a ve 22 hodin konec.

Začal jsi s djingem, když ti bylo 15 let, dle tvého bia to byly desky, ze kterých jsi začal hrát. Pamatuješ si na svůj první koupený record?
Ano, začínal jsem s vinyly, ale to už je asi 20 let … jinak úplně přesně si nepamatuji. Myslím, že to byli Headroom, Steve Stoll a nebo Slobodan.

Hráváš ještě z desek a nebo už jen live?
Ne, nehraji z desek ani CD playerů. Mám svůj setup něco jako Livehybrid, 4x traktor a 8x Ableton plus controlery.

Jak vypadá tvoje studio? A kolik hodin denně v něm trávíš?
Studio mám doma, které jsem si postupně vybavil tak, aby vyhovovalo tomu, co dělám. Není to úplně tak, že bych denně seděl u produkce, pokud ano, tak okolo 5-6 hodin.

V roce 2009 jsi se stal členem Hory_Doly, co tě přimělo k tomu začít právě s nimi?
Tam to bylo tak, že jsme byli ze stejného města a měli stejný cit a přístup k technu. Byl jsem přizván do projektu po nějaké době, kdy už fungovali. Za tu dobu jsme vydali několik EP na zahraničních labelech např. na Dense Audiu, který vlastní Maksim Dark. Následně se nám podařil remix na onom labelu, který poté zahrál Richie Hawtin na Ushuaia Ibiza.

A proč právě název Hory_Doly?
Název vymysleli kluci a bylo to myšleno jako neslibujeme hory doly, ale my je máme. Produkce, sety atd. najdete na Beatportu nebo SoundCloudu. 

Máte společné studio s klukama z Hory_Doly? Nebo skládáte každý sám?
Každý máme svoje vlastní studio. Kluci v Kroměříži, já v Brně a už asi 2. rok mám sólo projekt, kterému se věnuji a je prioritou.

Jako Mycell vydáváš na zahraničních labelech, jak si je vybíráš?
Labely si málokdy vybírám, ale samozřejmě vím, o koho a co jde. Většinou mi píší s nabídkami na remixy a EP label manažeři . 

Přemýšlel jsi o tom založit si vlastní label?
Hehe jednou k tomu možná dojde. Nicméně je to hodně práce, pokud chcete label udržet a dostat na vyšší úroveň.

V ČR spolupracuješ s label OneWay, který, pokud se nepletu, patří Subgatovi. Jak se ti se Subgatem spolupracuje?
Na OneWay vyšlo EP od mého kamaráda z Německa Artura Achzigera, kde jsem zremixoval jeden z jeho tracků, který se na Oneway vyšplhal na první místo během pár dní. Se Subgatem jsme vyprodukovali letos 2 trackové EP na labelu Music4Aliens.

Spolupracuješ s dalšími producenty, například s Monococem nebo Boho, jak tyhle zahraniční spolupráce probíhají?
Ano, těch spoluprací je víc. S Monococem to bylo EP na australském labelu Euphorie Bezirk a také proto, že je to můj dobrý kamarád a jeho tracky hraji s velkou oblibou. Lars aka Boho je můj další dobrý bro z Kolína nad Rýnem, majitel labelu Jannowitz, který jde poslední dobou hodně nahoru. Měl jsem tady možnost vydat několik remixů a originálů. S Larsem jsme vydali např. EP u Sinisi Tamamovice na labelu NightLight. Track Snapper z tohoto EP několikrát za sebou supportoval na svých tour POPOF. Dále nesmím zapomenout na spolupráci s argentinským Eme Kulhnek nebo německým Peterem Groskreutzem.

V květnu jsi vydal 2 nové tracky na Euphorie Bezirik 

  • Day Before
  • Day After

Jak dlouho Ti trvá,  než takové tracky vydáš a jak probíhala samotná tvorba?
Na Euphorie Bezirk mi vyšlo první EP s Monococem, další počin na tomhle Labelu byl Crossroads EP a mé dva originály. Je to vždy individuální, někdy můžu mít remix za 2 dny, někdy za týden, záleží jaký je remix pack, nálada a chuť. Samozřejmě moje originální tracky mi zaberou více času a zvlášť, pokud je jich víc. Nic se také nesmí uspěchat, ale zároveň je dobré vše dokončovat a být trošku efektivní. U některých tracků se čeká i rok někdy dva, pokud to hrajou velká jména, tak si to zkouší a je dobrý počkat. Ne vždy se ale pak stane, že EP nebo track vyjde, pak řeším alternativy. Celkově se snažím o to, abych každý měsíc něco vydal.

Máš na svém kontě spoustu úspěšných EP. Jaký myslíš, že je tvůj nejlepší track, který lidi zbožňují?
Není track, který by byl víc nebo míň, někomu se líbí ten některým zase jiný. Převážně mám ale feedbacky z jiných koutů země, než je ČR, ale pár se jich i tady najde. Jinak pro mě to je asi zatím spolupráce na tracku s Peterem Groskreutzem z Německa, který je u mě top producent momentálně a track,  který už asi rok hraje Richie Hawtin po celém světě. Nechme se překvapit, třeba po tomhle demu sáhne a vydá ho.

Co je tvým hlavním zdrojem inspirace?
Určitě cestování, protože mám pak kupu nápadů. Najdu si něco, co mě pak trošku ovlivní, ale většinou se snažím udržet si svůj zvuk.

Tvůj remix pro debutové EP Mako Chikana hrál na Awakenings Richie Hawtin. Jak jsi se dozvěděl, že hrál právě tvůj track?
Ano, zahrál můj remix na posledním Awakenings. Já věděl, že ty tracky má, protože mu je hned posílám. Pak už stačí hledat. Telefony všichni v ruce 🙂 No a hledat pod správným hastagem … nejlepší ranní probuzení.

Minulý rok jsi měl možnost se s Richiem osobně setkat na Colours of Ostrava, jak to probíhalo? Vyzkoušel jsi také jeho saké? 
Bylo to super ? Nejprve to vzniklo tím, že mě začal hrát, já si všiml Close na Coloursech a tak jsem mu napsal. Hodil nás s moji ženou na guest list, no a pak jsme se potkali na zvukovce, sedli a měli menší rozhovor o produkci, setupu a tak trochu o české scéně. Co se týká jeho Enter saké tak ano a když jsem se zeptal, tak mi dal rovnou 3 láhve. Není to dlouho, co otevřel svůj sake shop v Berlíně, který plánuji v srpnu navštívit. 

Víme, že se chystáš na Coal Festival (když corona na Karvinsku dovolí), připravuješ si pro Coal něco speciálního?
Nedá se říci, že bych se nějak speciálně chystal na daný event. Já se vždy připravuji na každé vystoupení stejně a hraji to svoje. Výběr vždy z toho nejnovějšího a nevydaných věcí + moje produkce a Live. Samozřejmě uvidíme, jaká bude situace a já držím klukům pěsti, aby jim vše vyšlo.

Pokud se nepletu, bude to tvoje premiéra, jak se těšíš?
Ano letos poprvé a já děkuji za pozvání. Ono toho hraní po ČR není moc a já si myslím, že tu pár šikovných producentů máme, kteří by si zasloužili více pozornosti. Např. Matt Ess, Lucas Wirth, James D, Ian Kita, Elektrabel, Insect Electrica, Karel Kostal, Hory_Doly.

Festival je přesunut na náhradní termín 21.-22.08.2020

Kde ještě tě můžeme o letošních prázdninách zastihnout?
Jak už jsem zmínil, toho hraní moc není, ale jako další by tam měl být Cube boat 8.8. v Praze.

Máš určitě spoustu vzrušujících projektů před sebou. Mohl by ses s námi podělit o tvé plány pro zbytek roku 2020?
Pro rok 2020 mám hotovo, budu se těšit na 2021, projekty mám už dopředu nadělaný a budu se více soustředit na svoje originál tracky, takže spolupráce a remixy už jen málo. Zmíním jen spolupráci s Boho na remixu pro producenta Celic.

A na závěr, jak my jako rave.cz můžeme podpořit producenta jako jsi ty?
Nejde jen o mě, ale myslím, že by se měla dávat větší pozornost lidem, kteří hudbu – tracky dělají, více se zajímat, kde vydávají a následně, což není ve Vašich silách, aby o tom věděli i promotéři a snažili se koncepčně skládat line upy –  podpořit ty, co opravdu něco dělají. Jak to je u nás zvykem, spíše fungují výměny a kdo je s kým větší kamarád. Myslím si, že kdo hudbu dělá, měl by i vystupovat. Kapelu si taky nepozvete, pokud nevíte, co dělá nebo neznáte její písničky. Producenti, hudebníci jsou vždy napřed, jak svou hudbou, tak vystupováním a projevem. To, co je v zahraničí standard, se u nás moc neslyší a tím pádem to i deformuje celou českou scénu a lidi, co na akce chodí. Jednodušeji řečeno, jsme 100 let za opicema. Je škoda, že i když odešlete asi 20 emailu se svojí prací, biem apod. tak vám ani nikdo neodpoví a nebo nemá 5 minut času se podívat co děláš. Přece pro promotéra – profesionála je samozřejmostí mít své akce kvalitně obsazené a tím pádem je o čem psát. Venku je to takhle normální postup a odpověď mám většinou do 3 dnů. Mě jen mrzí, že jsem domácí produkt a za svých 20 let kariéry jsem žádnou podporu nedostával.

Doufám, že se to jednou změní a to i pro ostatní dál do budoucna, co chtějí techno někam posouvat.

Poslední podcast pro Music4Aliens

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *