Jmenuje se Tom. Tom Marshall. Čerstvý třicátník, rodák z Brightonu, v současné době žijící v Cincinnati v Ohiu, kterého pod jeho uměleckým jménem Marsh zná celý svět. Aktuálně patří mezi nejžádanější hudební producenty věhlasného britského hudebního vydavatelství Anjunadeep, mladší sestry labelu Anjunabeats, jejichž duchovními otci nejsou nikdo jiný, než slovutní Above & Beyond.
Když před 23 lety vymýšleli název pro svůj čerstvý hudební projekt, kterým se budou veřejnosti prezentovat, ani Jona, Paava a záhy ani dalšího člena Tonyho ani nenapadlo, jak zásadně tento jejich krok ovlivní taneční scénu na celém světě. Když v témže roce začali realizovat svoji ideu o založení hudebního vydavatelství, ani zdaleka netušili, jak ikonický projekt pod jejich rukama vzniká. Svými neotřelými nápady, smyslem pro detail a chutí vyhledávat a podporovat nadějné hudební talenty nadchli tisíce, a velmi brzy milióny lidí na celém světě.
Zatímco label Anjunabeats je již od svého vzniku zaměřen spíše na energickou trancovou taneční scénu a proto veřejností často vnímán jako soupeř neméně známé Armady, jeho o pět let mladší sestra jménem Anjunadeep je, jak již její samotný název napovídá, temnější, hloubavější, reflexivnější a nabízí větší prostor pro umělecké experimentování, díky čemuž je také rozmanitější. Stručně řečeno, Anjunabeats je více orientovaný na energii na hlavní scéně a na jejím tanečním parketě, kdežto Anjunadeep směřuje hlouběji a dál, do nitra a spíše do temnějšího undergroundu.
A do tohoto vlaku, který se ze stanice Anjunadeep vyřítil již před osmnácti lety, v jeho plné rychlosti naskočil Tom Marshall teprve před čtyřmi lety a tento skok mu kompletně změnil celý jeho dosavadní život. Předcházely tomu však dlouhé měsíce a roky tvrdé dřiny, kdy doslova čekal na to, až si ho „někdo z Anjuny všimne“.
Jeho nadšení pro hudbu odstartoval poslech trancové kompilace s názvem Classic Euphoria, která vyšla v roce 2006 pod labelem Ministry of Sound a na níž byly vydány tracky mimo jiné od Gouryelly, Paula Van Dyka, Chicane, Paula Oakenfolda, iiO, Pushe, Matta Dareye, Mikea Koglina, Tiësta nebo třeba od dua Whiteroom, tedy Andyho Moorea a Adama Whitea. Ti, kdož holdují tranceu, vědí velmi dobře, co všechna tato jména v tomto hudebním žánru znamenají.
Tom ve svých 18 letech slyšel poprvé naživo v londýnském Ministry of Sound Seana Tyase. Tento klub je proslulý díky svému prvotřídnímu sound systému značky Adam Audio a nachází se v něm celkem čtyři stage: The Box, The 103, the Baby Box a The Loft. Pro Toma to byla jedna z jeho prvních návštěv party, na kterou dnes s úsměvem vzpomíná. „Legrační je, že jsme neměli ani ponětí o tom, že je v klubu více stageí. Seděli jsme s partou přátel na baru, poslouchali deep house a usínali u toho. Cítili jsme se podvedení. Kolem 4. hodiny ráno, ve chvíli, kdy jsme se už zvedali k odchodu, jsme ale zahlédli světelný nápis zvoucí na The Box stage. Něco nás tam navzdory naší únavě táhlo. Vešli jsme tedy do vedlejší místnosti a nestačili se divit. Bylo to dokonale načasované, protože přesně v tu samou chvíli na stage nastoupil Sean. Byla to skvělá akce a my nakonec zůstali až do samého konce.“
V Lonýně pak Tom vystudoval tříletý obor hudební technologie na Kingston University, ale sám tento kurz popisuje jako „lehce neúspěšný“, protože ho nenaučil vše, v co doufal. Přesto by toto období za nic na světě nevyměnil. Po tři roky se na koleji věnuje hudbě na plný úvazek. Potkává zde také Maddy, dívku, jež se později stala jeho ženou a zde také poprvé spatřuje světlo světa jeho umělecké jméno Marsh.
V roce 2012 vydává na labelu Arrival svůj první track Sleeping Now, který okamžitě získává „titul“ Record Of The Week v radio show Above & Beyond zvané Trance Around The World. Jeho nadšení ale nemělo dlouhého trvání. Ten pravý začátek jeho hvězdné kariéry přišel až o několik let později.
V následujících letech hledal v hudbě to, co by ho vyjadřovalo, hledal sám sebe, svoji identitu. Stále víc a víc ho to táhlo k progresivnějšímu a deepovějšímu soundu. Přestože věděl, že jsou na světě tisíce hudebních vydavatelství, on toužil po členství v jednom jediném. Kdesi uvnitř cítil, že hudba, kterou tvoří, patří právě pod něj. Dlouhá léta sledoval umělce, jejichž hudba vycházela pod značkou Anjunadeep a snil o tom, stát se jedním z nich. Šest let posílal zástupcům labelu svoji produkci a přesvědčen o tom, že právě teď, TEĎ…! je to to nejlepší, co kdy napsal, doufal. Šest let navštěvoval jejich akce a snažil se o setkání s lidmi, kteří by mu mohli pomoci přiblížit se jeho snům, leč marně.
Po necelých pěti letech se přestěhoval do Ohia, aby zde našel svůj nový domov s Maddy, se kterou se zde oženil. Našel zde novou inspiraci pro svoji tvorbu a konečně upoutal pozornost labelu. Track s názvem Black Mountain vychází roku 2018 a krátce nato už se začínají hrnout pozvání a nabídky na vystoupení. Tomovi se začíná plnit jeho největší sen.
Gorge Amphiteatre ve Washington State Parku, první ročník festivalu Anjunadeep Explorations v Albánii, krátce na to support pro samotné Above & Beyond v The Armory v Minneapolis… to jsou jeho neskromné začátky. Ve spolupráci s podobným hudebním nadšencem, později svým přítelem Nox Vahnem vydávají roku 2019 EP s názvem Prospect. Téhož roku následuje EP Soul a krátce na to EP se dvěma tracky 1992 / Euphoria a jméno Marsh se stává tím nejopakovanějším na deep & progressive scéně po celém světě.
Do roku 2020 vstupuje s velkými plány – Printworks v Londýně, Brooklyn, Austráliie, Indie, Španělsko, vystoupení na Mauriciu, v Mexiku, Albánii… Plány mu ale zhatila pandemie covidu. Navzdory zklamání si ale zachovává pozitivní mysl a začíná vysílat pravidelné živé přenosy s názvem Marsh & Cats, díky kterým zůstává ve spojení se svými fanoušky. Vydává EP s názvem Eu Topos, následované dalším EP Lost In You a jedním z nejúspěšnějších singlů roku 2020, nazvaným Come Together, který je výsledkem další spolupráce s Nox Vahnem. Jedná se o mistrovské dílo, v němž je použit sample meditativního guru Alana Wattse.
Rok 2020 Tom uzavírá vydáním svého po tři roky připravovaného alba Lailonie, jež je jakousi jeho zpovědí, svědectvím o léčivé síle hudby tváří v tvář osobní tragédii. Práce na tomto debutovém Anjunadeep albu mu poskytovala jakési „útočiště“, místo pro regeneraci mysli a duše a toto místo se rozhodl sdílet se světem. Fanoušci po celém světě vnímají jeho podmanivé a okouzlující melodie jako lék na různá trápení a jako pomoc při prožívání těžkých životních okamžiků a Tom je za to vděčný.
Album Lailonie do dnešního dne nashromáždilo přes 20 milionů streamů a prodalo se přes 1500 jeho vinylových kopií.
Kromě spolupráce s vokalistkami jako Leo Woods, Mimi Page, Mariel Beausejour nebo Jodie Knight řadu svých tracků obohatil i svým vlastním zpěvem. Jeho hlas uslyšíte třeba v Lailonie, Amor, Wasn’t enough, Healer, There for me nebo v Hymn.
Již od samého počátku své kariéry se Tom vyznačuje jedinečným, oduševnělým zvukem a okouzlujícími, emotivními melodiemi. Celou jeho produkci provází jakýsi jeho charakteristický rukopis, který je naprosto unikátní a nezaměnitelný. Od okamžiku, kdy vstoupí na pódium je mu dav fanoušků až do posledního tónu zcela odevzdán a souhra a souznění mezi nimi je až k neuvěření.
Tom si svou srdečností a přátelským přístupem získává miliony fanoušků, kteří jsou pro něj naprosto nepostradatelní. Snaží se s nimi být stále ve spojení, rád si s nimi povídá a nikdy se s nimi nezapomene před každým svým vystoupením osobně pozdravit a prohodit alespoň pár vět. Jim především je totiž vděčný za to, kde dnes je. Cestuje křížem krážem po celém světě, létá tisíce kilometrů, aby roztančil vyprodané kluby a haly a plnil si dál tak svůj sen.
I přesto, že jeden jeho úspěch střídá druhý a jeho hvězda stoupá stále výš a výš, zůstává Tom pevně nohama na zemi. Je stále tak skromný, pokorný a vděčný, jako byl na začátku své hvězné kariéry. Vyzařuje neutuchající vášeň a oddanost svému řemeslu a svou pílí a nadšením inspiruje mnoho dalších umělců a producentů z celého světa.
V únoru letošního roku vydané album Endless navazuje na ta předchozí a je inspirováno životem na cestách a je jakýmsi zamýšlením se nad otázkami života a smyslu naší existence vůbec. Tom se v něm snaží nalézt odpověď na otázku kam patříme, kde skutečně je náš domov či jak lze náš omezený čas v našem životě naplno využít.
Ve všech jedenácti skladbách alba Endless se odráží vliv trancové éry 21. století, na které Tom vyrůstal, ale i vliv drum & bassu a na své si tak přijdou jak milovníci emotivních a melodických skladeb, tak i vyznavači lehce zlomených beatů.
Album v rámci své světové Endless tour přijede Tom v pátek 21. dubna představit i českému publiku, a to do brněnského klubu Enter. Do České republiky se tak vrací již pošesté. Na jedné stagei po jeho boku tento večer stanou také brněnští matadoři Dominik Gehringer, Siva & Vyrys, ostravský DJ Martin Gredner a pražský Elio. Nenechte si tento let progresivními a deep housovými melodiemi ujít, protože jak headliner večera, tak i jeho support jsou zárukou nezapomenutelného hudebního zážitku!